5.28.2013

8. To już kolejny... głos w obronie Windows 8!

Hej!

Dawno nie pisałam, chyba odpuściłam. Może znów zacznę od początku. Ale teraz muszę dać upust moim emocjom wywołanym przez nieustanną krytykę Windows 8. Od jakiegoś czasu stałam się użytkowniczką tegoż systemu. Przesiadłam się z Visty, ale przez długi czas pracowałam na Windows 7. 
Z racji tego, że zmieniałam komputer, a składałam go sama więc system też musiałam wybrać samodzielnie. Dylematy, rozterki, pytania, godziny czytania recenzji, opinii, komentarzy! Miałam brać "siódemkę", byłam już zdecydowana. Ale jednak coś się stało, nie wiem co, ale przy zamawianiu wybrałam jednak W8.. i..
Jestem mega zadowolona! Kafelki zamiast tradycyjnego menu start? I to na niedotykowym ekranie? Niewygodne? BZDURA. Naprawdę! Że niby wolniej się znajduje aplikacje tak? Że mało intuicyjne? Naprawdę, większej głupoty nie słyszałam. WSZYSTKO, powtarzam, WSZYSTKO robi się szybciej. I znajduje i włącza i wyłącza aplikacje. To wszystko działa tak naturalnie, naprawdę, ciężko to opisać, ale jest łatwo. 
Jestem osobą, która raczej nie boi się zmian. Tym bardziej takich "sprzętowych", czy coś. Więc może mi było łatwiej przestawić się na kafelki i nowe funkcje. Nie zmienia to faktu, że znam osobę która wręcz panicznie boi się zmian, jakichkolwiek, nawet tych najmniejszych! A przesiadka z XP (?!) obeszła się bez bólu i płaczu :D Można? MOŻNA!
Lubię też gdy coś jest miłe dla oka. A znane z 7 Aero Glass z całą pewnością było (mówię tu o swoich upodobaniach, możecie mieć własne - oczywiście! ale traktuję to jako dodatkowy atut estetyczny, który w każdej chwili można było wyłączyć). Czytając, że w W8 zrezygnowali z tego, miałam pewne obawy.. na szczęście okazało się, że paski w "ósemce" wyglądają bardzo estetycznie, są przezroczyste i jeśli ktoś lubi takie "bajery" (a ja lubię :D ) można ustawić samozmieniające się kolory, co najlepsze same dopasowują się do tapety. Razem ze zmianą zdjęcia na tapecie, zmienia się kolorystyka i nie są to właśnie losowe kolory, nie! Do każdego slajdu, który ustawiłam, pasują idealnie. Wielki plus dla MS za taką małą, może niewiele znaczącą funkcję! 
A co z tym ultraszybkim włączaniem? Po zainstalowaniu kilkunastu programów i 6 gier (oczywiście zrezygnowałam z włączania razem z systemem niektórych programów takich jak Skype), włączenie komputera od naciśnięcia przycisku przez wpisanie kilkunastoznakowego hasła po włączenie przeglądarki internetowej, ze stoperem w ręku - 25 sekund. Może to być również zasługa specyfikacji mojego komputera i na słabszych ten czas może się oczywiście nieco wydłużyć.. Ale i tak uważam to za ogromną zaletę tego produktu. Naprawdę gratulacje, dla mało cierpliwych ludzi to bardzo wiele znaczy! 
Oczywiście nowy system ma też wady.. Mianowicie sklep i mało dopracowane aplikacje które można z niego pobrać, więc raczej korzystanie z niego jest, hmm, zbędne. Minusem może być też mieszanie stylów, raz wyskakuje nam powiadomienie w postaci dymka, a chcąc na przykład zamknąć system wysuwamy belkę z boku ekranu. 
Nie wymieniłam wszystkich zalet i wad Windows 8. Skupiłam się raczej na tym na co najczęściej ludzie narzekają. Gdyby ktoś potrzebował pomocy bo zagubił się w nowym systemie, chętnie odpowiem, chociaż w "internetach" jest już mnóstwo instrukcji i poradników :)

Specyfikacja mojego komputera:
Intel Core i5-3350P
MSI B75A-G43
Crucial 8GB 1333MHz CL9 Spectek
Sapphire Radeon HD7870 XT Tahiti LE 2GB DDR5 256bit (975/6000)
Seagate 1 TB Barracuda
Samsung SH-224BB
SilentiumPC Deus G1-500W 
SilentiumPC Brutus 410 Pure Black
Microsoft Windows 8

3 komentarze:

  1. To już kolejny taki... o którym zapomniałaś i nie prowadzisz go wcale a wcale, rusz dupę są wakacje, recenzja dobrego miejsca na spędzenie wolnej chwili by się przydała. Do dzieła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mam motywacji - czytelników. pomimo wszelkich starań ciężko o kilka komentarzy ktore dodałyby motywacji do pisania dalszych notek, no cóż.

      Usuń
  2. No to masz stałego czytelnika, póki co anonimowego, który będzie Cię czytał regularnie, tylko postaraj się.

    OdpowiedzUsuń